مشاوره حقوقی رایگان - وضع قانون جدید در ساختمان اداری (سند اداری) چهل سال ساخت که به کار و حرفه برخی مالکین منافات دارد

عرض ادب خدمت اساتید محترم ، بنده مالک چهار واحد در یک ساختمان 9 طبقه 20 واحدی که شامل 17 واحد دفتر اداری (سند اداری) 2 واحد تجاری در همکف (سند تجاری) و یک واحد انبار (سند انبار) است میباشم.
درب ورودی ساختمان از اول ساخت و طبق جواز و پایان کار یک درب بوده و هست تنها راه دسترسی به واحد تجاری و سایر طبقات در طول 30 سال که بنده مالک بوده ام ساختمان نگهبان داشته و درب ورودی برای کار و کسب بنده تا ساعت 6 بعد از ظهر باز بوده و پس از آن ساعت اگر بسته میشده کارمند و گارگران من حسب نیاز تا ساعت 9 و یا 10 و یا روزهای تعطیل برای اجرای امور کاری اضافه کار میکردند و مشکلی نبوده ، اینک هیئت مدیره جدید قوانینی وضع کرده است که مانع و مختل کننده کار و کسب من میباشد. 1- درب ورود که شیشه سیاه دارد را به نگهبان گفتند ببندند ( پیش کنند) 2-روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16.30درب بسته و روز پنجشنبه 12.30بسته میگردد. 2- حداکثر حضور در روزهای کاری در ملک تا ساعت 20 میباشد و اگر بخواهیم بیشتر در ملک خود بمانیم باید با هیئت مدیره اطلاع دهیم 3 - درب ساختمان از ساعت 22 تا 6 از داخل قفل و کلید را فقط نگهبان دارد. مثلا بنده بعنوان مالک نمیتوانم ساعت 12 شب وارد ملک خود شوم یا موارد دیگر که مشکلات عدیده برای بنده و کارمندان و جالب اینکه حتما باید از قبل با هیئت مدیره هماهنگی شود با نگهبان به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، اعضا هیئت مدیره کلاً سه نفر هستند و یک نفر جوابگوی واتساپ میباشد .4 - یعنی بنده مالک ملک اداری نمیتوانم در دفتر خودم تا 10 یا 12 شب بنشینم کار کنم حضور از 8شب به بعد خلاف است مگر با هیئت مدیره هماهنگ شوم.
بنده در طول 30سال تمام شارژهایم را بدون درنظر گرفتن اینکه از امکانات مثل آسانسور و آب و برق و گاز استفاده میکنم یا نه و یا ملک خالی باشد یا سکنا داشته باشم را کامل پرداخت کرده ام و بدون تاخیر.
5 - بعلاوه هزینه شارژ مبلغی را بعنوان عمرانی میخواهند و دوبار داده ام ولی وقتی لیست هزینه ها را که چه کارهایی کردند دیدم خرج اضافه مثل کمک داروئی و خرید فرش و موکت و یا کولر گازی خانه نگهبان خرید آینه و زردن روی جای تابلو راهنمای شرکتها و با مبالغ سرسام آور ، درصورتیکه در سنوات قبل هرگونه هزینه سنگینی پیش میامد از مالکین تائیدیه میگرفتن تقسیم میکردند و مالکان پرداخت می نمودند ، ولی اکنون این هزینه عمرانی را کرده اند یک روال که باید پرداخت شود.
قابل ذکر است ساختمان یک درب دولنگه و ده متر راهرو و 6 متر پاگرد جلو آسانسور و یک حیاط بی مصرف 120متری در پشت ساختمان دارد که کلاً هزینه آنچنانی ندارد و این هزینه های عمرانی وقتی جمع شود و کاری نباشد که بکنند خود میدانید که راه اختلاس هموار میگردد.
ممنون اگر راهنمائی فرمائید
بااحترام

خواهشمنداست بفرمائید من چه تکلیفی در مقابل این هیئت مدیره دارم ، درصورت نیاز به وکیل لطفا معرفی فرمائید

پاسخ ها :

یعقوب کدخدایی

جناب آقای یعقوب کدخدایی :

استان : تهران


سلام هیات مدیره هر ساختمانی در محدوده مفاد اساسنامه حق تصمیم گیری دارد اگر خارج از اساسنامه تصمیمی بگیرند که منافی حق مالکانه باشد تصمیمات و صورتجلسات و مصوبات در دادگاه قابل ابطال است
موفق باشید


01:13:47   1399/6/8

موافق (0) مخالف (0)


هیات مدیره ساختمان قوانین مدیریت ساختمان تخلفات هیات مدیره ساختمان

سوالات مرتبط

قفل نمودن درب ورودی ساختمان
من در ساختمانی با 70 واحد زندگی میکنم ، هیات مدیره بدون رای گیری درب ورودی ساختمان را در طبقه همکف قفل نموده و ساکنین را مجبور به استفاده از درب پارکینگ برای ورود و خروج نموده ، وقتی اعتراض میکنیم میگ...
هیات مدیره ساختمان
تعدادی با سواد در حد پنجم ابتدایی در هیات مدیره مجتمع مسکونی 372 واحدی هستند که کار حسابداری هم انجام می‌دهند البته تعداد از 5 نفر به دو نفر رسیده و حاضر نیستند هیات مدیره را ترک کنند و آنرا به آ...
شکایت از هیات مدیره ساختمان
با سلام و احترام. حدود3 ماه میشه ک ساختمان ما نگهبان ، امروز خواستم سوار ماشین بشم متوجه شدم ک دزد ضبط ماشبن و متعلقات آن به همراه مقداری پول نقد و.‌‌‌‌.. را ب سرقت برده آیا من میت...
تصرف در مشاعات توسط هیات مدیره
سلام آیا هیات مدیره ساختمان میتونه در اساس نامه قید کنه که هیات مدیره میتونه مشاعات ساختمان مثلا پشت بام رو اجاره بده ؟ یعنی در واقع این بند میشه توسط هیات مدیره در اساس نامه قید بشه؟ آیا ماده قانونی ...
عدم اعلام گزارش مالی مجتمع مسکونی
باسلام،من مالک وساکن واحدی دریک مجتمع مسکونی30واحدی میباشم که چندنفرازمالکین بدون درنظرگرفتن نظردیگران خودشان خودسرانه تشکیل هیئت مدیره داده وتعین شارژغیراصولی نموده ونیزدرخواست مبالغی دیگربه عناوین م...