با سلام
در يک قرارداد مشاركت مالكين ٣ دانگ از زمين خود را در همان ابتداي كار در قبال دريافت چند فقره چك به ارزش تقريبي ٣ دانگ از زمين در همان زمان را گرفتند. سازنده در قرارداد متعهد به اتمام پروژه ٥٤ واحدي طول مدت ٣ سال شد اما هنوز بعد از گذشت ٩ سال فقط عمليات بنايي تقريبا تمام شده ولي هنوز برق و آب و گاز وصل نشده آسانسور نصب و راه اندازي نشده، آيفون تصويري و نرده حفاظ راه پله ها نصب نشده و چون مبلغ خسارت ديركرد در قرارداد مبلغ كمي هست و در قرارداد محدوديتي براي طول مدت تأخير قيد نشده سازنده بدون توجه به اعتراضات مالكين سرعت كار را بالا نمي برد و هربار كه مالكين اعتراض مي كنند در نهايت مي گويد طبق قرارداد خسارت تأخير را پرداخت ميكنم. از طرف ديگر نقشه همه اتاق هاي واحدها را قناس درآورده به طوري كه اگر در بزرگترين اتاق يك تخت دو نفره با سايز معمولي بگذاريد ديگر فضائي براي حركت در اطراف تخت نخواهد بود مگر آنكه از روي گوشه تخت پا را بلند كنيم و آنطرف برويم. واحد ها ١٣٤ متري سه خوابه هستند و هر سه اتاق همين مشكل را دارند. لازم به ذكر است اين مجتمع آپارتماني در يك زمين به شكل مستطيل ٢٥٠٠ متري و سازنده آپارتمان ها را بيضي شكل طراحي و ساخته. حالا كه كار به اتمام نزديک است مالكين متوجه اين نقص بزرگ شده اند و سازنده ميگويد شما نقشه را روئيت و امضاء كرده ايد. حال مالكين براي فروش آپارتمان ها مشكل دارند چون به دليل نقشه افتضاح خريداران واحدها را نمي پسندند. ١- آيا هر چند سال كه تأخير داشته باشد بايد همان خسارت كه در قرارداد نوشته شده پرداخت شود بدون توجه به تورم و گرانتر شدن ارزش ملك? ٢- آيا با توجه به عدم ذكر جمله خيار غبن و خيار تدليس در قرارداد مي توان دادخواست عدم النفع، ممانعت از حق، خيار غبن و يا خيار تدليس داد؟
٣- آيا مي توان از سازنده بابت نقشه غير استاندارد شكايت كُرد ؟
٤- در كل اين شكايت ها كدام به نفع مالكين خواهد بود؟
متشكرم
همه پاسخ ها منوط به مطالعه قرارداد مشارکت و بررسی اسنادی است
18:03:40 1399/5/30
خسارت تاخیر در تحویل ملک توسط سازنده شکایت از سازنده ملک بابت نقشه غیر استاندارد شکایت از سازنده ملک قرارداد مشارکت در ساخت خسارت
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.