در صورتی که عموی شما زنده باشد و برادر یا خواهر دیگر از خانواده وجود نداشته باشد، او ممکن است به عنوان وارث اصلی ارث بگیرد.
اگر عموی شما از دنیا رفته باشد، شما و دیگر وراث (مثل برادران و خواهران آن مرحوم) باید سهم خود را از اموال عمهها دریافت کنید.
در مورد سوال دیگر شما که آیا خواهر فوتشده از خواهر فوتشده دیگر ارث میبرد یا خیر: طبق قانون، بله، خواهر از خواهر فوتشده ارث میبرد، اما چون این شرایط کمی پیچیده است و بستگی به وراث اصلی دارد