.
سلام و وقت بخیر! متاسفم که در چنین شرایطی قرار گرفتید. بله، شما میتوانید از کارفرمای خود شکایت کنید. طبق قانون کار ایران، کارفرما موظف است که شما را بیمه کند و حقوق و مزایای قانونی شما را پرداخت کند⁵⁶. برای شکایت، میتوانید به اداره کار مراجعه کنید و مدارک زیر را ارائه دهید: 1. **سند قرارداد کار** (اگر دارید) 2. **گزارش اداره بیمه تامین اجتماعی** (در صورت وجود) 3. **مدارک اثباتکننده رابطه کارگر و کارفرما** (مثل فیشهای حقوقی، پیامها، ایمیلها) 4. **مدارک هویتی** (کارت ملی، شناسنامه) 5. **گزارشات عدم دریافت حقوق و دستمزد از بانک** (در صورت وجود) 6. **شهادت افراد دیگر** (اگر کسی میتواند شهادت دهد که شما در آنجا کار میکردید) همچنین میتوانید از طریق سامانه جامع روابط کار به صورت آنلاین شکایت خود را ثبت کنید.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.