با سلام و احترام شرایط معاینه فنی 1) ثبت اطلاعات اولین مرحله مربوط به ثبت اطلاعات خودروی شماست. پس از قرائت پلاک خودرو توسط دوربین در قسمت پذیرش کلیه اطلاعات مربوط به خودرو و مالک در سامانه کشوری معاینه فنی ثبت میگردد. 2) بررسی ظاهری بررسی ظاهری خودرو مرحله بعدی و البته نخستین مرحله معاینه فنی است در این مرحله خودروی شما از بابت داشتن چراغ های سالم، سالم بودن آیینهها و شیشهها، داشتن کمربند ایمنی و بوق و نداشتن روغن سوزی ….. بررسی میشود. بستن ادوات و تجهیزات غیر استاندارد بر روی خودرو یکی از عوامل مردودی در این مرحله است. 3) آزمون آلایندههای خروجی آلودگی هوای کلانشهرها قاتل سلامتی شهروندانی است که هر روز در این شهرها ساعتها رفت و آمد می کنند مرحله سوم معاینه فنی اندازه گیری میزان انتشار سطح آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز خودروها مثل HC، CO، CO2، O2 است. در این مرحله وضعیت سلامت خودرو از لحاظ تولید آلایندگی در دو دور موتور (دور آرام و rpm 2500) براساس حدود مجاز اعلامی از طرف سازمان حفاظت محیط زیست مورد ارزیابی قرار می گیرد. پایش گازهای آلاینده خروجی از اگزوز در معاینه فنی معمولی تنها در دور آرام و در معاینه فنی برتر در هر دو دور موتور انجام میگردد. در حال حاضر معاینه فنی برتر که تنها در این آزمون با معاینه فنی معمولی متمایز است کاملا اختیاری می باشد. 4) آزمون چراغهای جلو حتما پیش آمده که وقتی مشغول رانندگی بودهاید نور چراغ اتومبیلی که از روبرو میآید اذیتتان کند. مرحله چهارم معاینه فنی خودروها سنجش و کنترل شدت نور چراغهای جلو و میزان انحراف پرتوهای آنهاست بوسیله دستگاههای این بخش میتوان نور چراغهای جلو اتومبیلها را مورد آزمون قرار داد و نتیجه را برای باز بینی در رایانه ذخیره کرد. 5) آزمون لغزش جانبی آیا تابه حال شاهد لاستیک سایی و انحراف خودرو از مسیر مستقیم بودهاید؟ گام پنجم معاینه فنی تعیین میزان باز یا بسته بودن دهانه چرخهای هر یک از محورهای خودروی شماست این آزمون نشان می دهد که انحراف یک خودرو پس از طی کردن یک کیلومتر در راستای مستقیم چقدر است. 6) آزمون کمک فنر مرحله ششم معاینه فنی ارزیابی درصد کارایی کمک فنرهای محورهای جلو و عقب خودرو است. دستگاهی که در این بخش قرار دارد نتایج این آزمون را به دو شکل گرافیکی و عددی نشان میدهد. خرابی کمک فنر یکی از علل واژگونی خودرو در سر پیچها است. 7) آزمون ترمزها سیستم ترمز خودروها آنقدر مهم است که با کوچکترین اختلال خطر را دقیقا بیخ گوشتان قرار میدهد.مرحله هفتم معاینه فنی هم به سنجش قدرت ترمزگیری هریک از محورها و قدرت عملکرد ترمز دستی اختصاص دارد. دستگاه این بخش حد نهایی شتاب ترمز گیری خودرو را جهت ارزیابی وضعیت سیستم ترمز محاسبه مینماید. 8) آزمون اهرم بندی سیستم تعلیق خودروها از یک سری قطعات تشکیل شده که به هم وصل شدهاند. نامناسب بودن اتصال هریک از قطعهها میتواند حادثه آفرین باشد. مرحله هشتم معاینه فنی بررسی وضعیت نحوه اتصال این قطعات در جلوبندی خودرو است. دستگاهی که در این بخش قرار دارد قطعههای جلوبندی خودرو را زیر فشار و کشش قرار میدهد تا لقی و ضعف اتصالها مشخص شود. 9) صدور برگه معاینه فنی: صدور گواهی معاینه فنی در صورت قبولی در آزمونها آخرین مرحله کار شماست. بعد از انجام آزمونهای مختلف نتایج آن توسط مسئول مربوطه کنترل شده و در صورت قبولی، گواهی انجام معاینه فنی و برچسب برای خودرو شما صادر میگردد.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.