کارگر و تعهد به نتیجه

کارگر و تعهد به نتیجه

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 18دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: دعاوی کار، تعهد به نتیجه، هیأت حل اختلاف، تبعیت اقتصادی، کارگر، کارفرما، رابطه کارگری و کارفرمایی

چکیده رای

انجام کار، اجرای دستور و تبعیت اقتصادی در رابطه کارگری و کارفرمایی کافی بوده و کارگر وظیفه‏ای درتعهد به نتیجه ندارد.

رای دیوان

در خصوص شکایت شاکی به طرفیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان داراب به خواسته اعتراض به رأی شماره… هیأت حل اختلاف کار، نظر به اینکه مشتکی عنه برابر مقررات به شکایت رسیدگی کرده و نامبرده دلیل و مدرکی که موجب بی‏اعتباری و تزلزل رأی معترض عنه را فراهم می نماید، ارائه و ابراز ننموده است و ایراد وی مبتنی مواد 2، 3، 34 و 148 از قانون کار، رسیدگی هیأت مطابق موازین است. انجام کار و اجرای دستور و تبعیت اقتصادی در وقوع رابطه کارگری و کارفرمایی کافی است و کارگر وظیفه ای به حصول نتیجه کار انجام شده ندارد. به عبارت دیگر کارگر متعهد به نتیجه نیست و اجرای موضوع تعهد که با دستور کارفرما صورت می گیرد کافی است. لذا دیوان به استناد مواد مرقوم از قانون کار حکم به رد شکایت و ابرام رأی معترض عنه را صادر و اعلام می-کند. این رأی برابر مواد 7 و 13 قانون دیوان عدالت اداری صادر گردیده و قطعی است.

رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه 

کرمی ـ شجاعی نوری

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.