نمونه قرارداد طراحی وب سایت

نمونه قرارداد طراحی وب سایت

ماده 1- طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین

………………… به نمایندگی آقای / خانم …………………… به شماره شناسنامه ……………………کد ملی …………… نام پدر …………………. شماره تماس ………………….. به آدرس …………………………………………………………

که ازین پس آدرس اينترنتی   …..www نامیده خواهد شد و

خانم/آقای …………………… به شماره شناسنامه ……………………کد ملی …………… نام پدر …………………. شماره تماس ………………….. به آدرس …………………………………………………………

که از این پس «مجری پروژه» نامیده خواهد شد، به منظور انجام موضوع قرارداد منعقد مي‌گردد و طرفين ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن ميباشند.

ماده 2- موضوع قرارداد

اجرای پروژه طراحی وب سايت (نوع وب سايت از نظر ايستا يا پويا بايد در اين جا مشخص شود) تحت عنوان طراحی وب سايت (اگر سايت زير شاخه هايي داشته باشد در اين جا مشخص شود).

ماده 3- مدت انجام قرارداد

مدت انجام موضوع اين قرارداد ……….. بوده و از تاريخ  … شروع و در تاريخ  …خاتمه می پذيرد.

تبصره 1- مجری مكلف است طرح را در زمان پيش بيني شده اجراء نمايد. تمديد مدت اجراي طرح تنها در صورتي مقدور است كه مجری طرح دلايل و مدارك موجهی ارائه نمايد و … ( به جای نقطه چين اسم طرف قرار داد نوشته شود) رسيدگي لازم را انجام و عذر مجری را در خصوص تاخير موجه تشخيص دهد. در اين صورت در طول مدت اجراء فقط يك بار طول مدت اجراء قابل تمديد بوده و به مدت طرح افزوده خواهد شد.

ماده 4- تعهدات طراح وب سايت و ...  (به جای نقطه چين اسم طرف قرارداد نوشته شود)

1-4- انجام فعاليتهاي طراحي مرتبط با موضوع اين قرارداد توسط طراح و پذيرش مسئوليت كمی و كيفی و انجام بموقع پروژه.

2-4-  رعايت امانت و حفظ اموال و مداركي كه در اختيار طراح قرار مي دهد و استفاده بهينه از آن برای انجام موضوع قرارداد.

3-4- عدم ارائه اسناد و مدارك و اطلاعاتی كه به مناسبت انجام طراحی كسب می نمايد به اشخاص حقيقی يا حقوقی غير، اسناد و مدارك و اطلاعاتی كه بمناسبت انجام طراحی كسب می گردد بعنوان امانت نزد طراح بوده و حق ارائه آن را به اشخاص حقيقي و حقوقي غير ندارد مگر با كسب اجازه كتبی از … در غير اينصورت جهت استيفای حقوق خود اقدام قانونی عليه طراح معمول خواهد داشت.

4-4- طراحی و پياده سازی كافی در چهارچوب اصول و موازين علمی(استاندارد) و رعايت اصول طراحي در انجام پياده سازی موضوع قرارداد.

5-4-  www…  نمي تواند پيمان را كلا يا جزاً به غيرواگذار نماييد.

6-4- www…  نمي تواند تا مدت گارانتي و پرداخت مبلغ قرارداد  پشتيباني سايت را به غير واگذار كند.

ماده 5- نوع وب سايت

وب سايت www…..  به صورت ايستا Static طراحی شده است و قابليت های وب سايت بانک اطلاعاتي را ندارد لذا در صورت درخواست طراحی آن بايد مبلغ جداگانه پرداخت گردد. (اگر سايت پويا است بايد در اين ماده نوشته شود)

ماده 6- مبلغ قرارداد

مبلغ كل اين قرارداد ………… ریال است. (طبق تعرفه قانوني طراحي وب در سال 1386) البته تعرفه سايت به صورت توافقي انجام گرفته شده است و مبلغ طراحي سايت …………………است.

ماده 7-  مراحل پرداخت

1- مبلغ ………… ریال به عنوان پيش پرداخت پس از تاييد پيش نويس طرح و امضاء قرارداد، قابل پرداخت مي باشد.

2- مبلغ                                                        ریال در تاريخ                                        پس از ارائه گزارش اول طراحي و تاييد معاونت

3- مبلغ                                                       ریال در تاريخ                                        پس از ارائه گزارش اول طراحي و تاييد معاونت

4- مبلغ                                                       ریال در تاريخ                                         پس از ارائه گزارش اول طراحي و تاييد معاونت

5- مبلغ                                                      ریال در تاريخ                                        پس از ارائه گزارش اول طراحي و تاييد معاونت

6- مبلغ                                                    ریال در تاريخ …….  پس از ارائه دو نسخه گزارش نهايي  طراحي و  مورد تاييد ……… و همچنين ارائه گزارش نهايی بصورت نوشتاری همينطور فايل نرم افزار Word يا ‍PDF ارائه كند.

ماده 8- تعهدات اصلی www………

تسليم مدارک مورد نياز طراحی وب سايت به طراح و پرداخت مبلغ قرارداد.

ماده 9- حقوق و مالكيت مادی و معنوی:

كليه حقوق علمی و معنوی طرح متعلق به ……… مي باشد و مجری و همكاران پس از كسب اجازه از …… مي توانند از نتايج مذكور استفاده نمايند.

ماده 10- فسخ قرارداد

فسـخ يك جانبه قرارداد از سوی هريك از طرفين قرارداد به جزء موارد ذكر شده در تبصره 1 اين ماده و و ماده 12 قابل پذيرش نبوده و فسخ قرارداد به غير از موارد قانوني و مورد مذكور در تبصره يك ماده پنج، فقط با توافق طرفين امكان پذير است.

تبصره 1- ……… اين حق را برای خود محفوظ می دارد كه چنانچه شورای ………… با ذكر علت از جمله خروج از چارچوب پروژه، عدم گزارش پيشرفت و نهايي كار در مقاطع زمانی پيش بينی شده و ساير دلايل موجه و مثبته ديگر، اين قرارداد را كلاً تعليق، لغو و يا فسخ نمايد و يا آنكه قصور و تعلل طراح  طرح را احراز نمايد، طراح را مكلف به تأمين كليه خسارت كند. درصورت عدم تمكين طراح،‌ ………… حق دارد خسارت وارده را به هر طريق كه مصلحت بداند تأمين و وصول كند. تشخيص ميزان خسارت وارده به عهده شورای معاونت می باشد.

ماده 11 گارانتی و پشتيبانی سايت

سايت ………… به مدت 2 ماه گارانتی از طرف طراح مي باشد. جهت انجام فعاليت های پشتيبانی و … بعد از مدت گارانتی معاونت بايد قراردادی جهت خدمات پشتيبانی مديريت وب سايت با طراح و يا با هر كس ديگر منعقد كند.

تبصره 1- ضمانت اجرای طراح اين است كه وب سايت از كيفيت بالايی برخوردار بوده و عاری از نقص، مهارت در ايجاد همه بخش های آن و وب سايت با استفاده از همه Web Browser ها قابل مشاهده می باشد و در مدت زمان گارانتی هيچ خطايی در آن ديده نشود.

ماده 12- يكپارچگی قرارداد

قرارداد و پيوست های آن يک مجموعه جامع و يكپارچه ای را تشكيل می دهند كه بين طرفين مورد توافق و تأیید قرار گرفته است. قرارداد مذكور جايگزين كليه قراردادها، ترتيبات، مكاتبات و ارتباطات (چه شفاهي و كتبي) قبلی كه بين طرفين در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.

ماده 13- تفکیک پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رای مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 14- تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکانپذیر است.

ماده 15- فورس ماژور

هر گاه به علت فورس ماژور يكی از طرفين قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

ماده 16- تغيير نشانی طرفين قرارداد

هرگاه يكي از طرفين قرارداد نشاني قانوني خود را در مدت قرارداد تغيير بدهد بايد كتباً اين تغيير را به طرف ديگر ابلاغ كند و تا وقتی كه نشانی جديد به طرف ديگر اعلام نشده است، كليه نامه ها، اوراق و مكاتبات به نشانی قانونی ارسال و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده 17- حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فیمابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی الطرفین قابل حل خواهد بود. موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردید. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

ماده 18- قانون حاكم بر قرارداد

اين قرارداد از هرنظر تابع قوانين جمهوری اسلامي ايران می باشد.

ماده 19- تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در … ماده، در تاریخ ………در شهر …… تنظیم و امضا گردید که دارای … نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع كامل از مفاد آن به امضای طرفين ميرسد.

امضاء طرف اول                                                      امضاء طرف دوم