نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 84/902 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 84/902 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 84/902 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 801/84

شاکی : رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 18 دی 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در خصوص درخواست اعمال تبصره یک الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری شهرداری تهران در رابطه با پرونده کلاسه 84/902 با عنایت به اینکه تاریخ و مهر دبیرخانه دیوان عدالت اداری خوانا نبوده فلذا این شعبه تاریخ اعتراض را 5/7/1384 احراز کرده و اعتراض را خارج از مهلت قانونی تلقی و قرار رد صادر نموده است و حال آنکه شهرداری برگ رسید دبیرخانه دیوان عدالت اداری را ضمیمه کرده است تاریخ اعتراض 30/6/1384 بوده این برگ مؤید اظهارات شهرداری بوده است. علیهذا با اعلام اشتباه مستدعی است دستور فرمایید جهت رسیدگی موضوع، پرونده به هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیات عمومی
با توجه به مشروحه آقایان رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان و اینکه دادنامه بدوی در تاریخ 11/6/1384 به اداره کل حقوقی شهرداری تهران ابلاغ شده و دادخواست تجدیدنظر آن اداره کل در تاریخ 30/6/1384 و در مهلت قانونی تسلیم گردیده صدور قرار رد دادخواست تجدیدنظر به عنوان تسلیم آن در تاریخ 5/7/1384 به شرح دادنامه قطعی شماره 1111 مورخ 26/7/1384 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان مبتنی بر اشتباه بوده است. بنابراین دادنامه مذکور به استناد تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری نقض می‎شود و پرونده جهت ارجاع به شعبه تجدیدنظر همعرض به دفتر ریاست کل دیوان ارسال می‎گردد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.