نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 84/485 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 84/485 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 84/485 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 824/83

شاکی : رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 25 دی 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در خصوص درخواست اعمال تبصره یک الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری توسط شهرداری به موجب لایحه وارده به شماره 1597 مورخ 15/9/1384 با بررسی مجدد پرونده جهت هرگونه اتخاذ تصمیم قضائی عیناً به نظر هیأت عمومی برسد. بدین توضیح که دادنامه شماره 957 مورخ 15/6/1384 و با توجه به مدارک موجود که حکایت از ابلاغ دادنامه بدوی در تاریخ 8/3/1384 به شهرداری دارد و شهرداری در تاریخ 30/3/1384 دادخواست تجدیدنظر را تقدیم دیوان عدالت نموده که موضوع خارج از مهلت مقرر تلقی و منتهی به صدور قرار رد تجدیدنظر خواهی شده است. علیهذا به نظر می‎رسد که در زمان صدور دادنامه با توجه به مدارک موجود صحیحاً اصدار یافته لکن با توجه به لایحه درخواست اعمال تبصره یک و فیش پستی تایید نشده پیوست عیناً به نظر هیأت عمومی برسد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به اینکه اعمال تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری منوط به اعلام اشتباه قاضی یا قضات صادر کننده رأی مورد نظر به طور صریح است و مفاد مشروحه آقایان رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مبین اعلام اشتباه آنان در صدور دادنامه شماره 957 مورخ 15/6/1384 در پرونده کلاسه 84/485 نمی‎باشد. بنابراین موردی برای طرح پرونده مزبور در هیأت عمومی دیوان و اتخاذ تصمیم براساس تبصره‎های فوق‎الاشعار وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.