نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/2604 شعبه بیستم دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/2604 شعبه بیستم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی دادرس (وقت) شعبه بیستم دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/2604 شعبه بیستم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 513/84

شاکی : دادرس (وقت) شعبه بیستم دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 3 مهر 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
دادرس (وقت) شعبه بیستم دیوان در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در مورد پرونده کلاسه 83/2604 نظر به اینکه در طرح دادخواست از سوی وکیل خواهان به جای طرح دادخواست به طرفیت مدیر تصفیه شرکت منحله خانه‎سازی سکایی شرکتی که وجود خارجی نداشت خوانده قرار گرفت و با این ترتیب و مواجه بودن طرز تنظیم دادخواست با ایراد از حیث خوانده قرار گرفتن شرکت منحل شده اعتراض مطروح وارد تشخیص و مستند به تبصره یک ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری و از جهت مذکور اعلام اشتباه شده و درخواست طرح موضوع در هیأت عمومی می‎گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
حسب مشروحه مورخ 6/6/1384 قاضی محترم صادرکننده دادنامه شماره 3726 مورخ 5/12/1383 شعبه بیستم بدوی دیوان شرکت خانه‎سازی سکایی احدی از خواندگان در تاریخ تقدیم دادخواست منحله و از حیث اداره امور مالی دارای مدیر تصفیه بوده است. بنابراین طرح شکایت به طرفیت شرکت منحله مزبور با وجود داشتن مدیر تصفیه وجاهت قانونی نداشته است. لذا به استناد تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه فوق‎الذکر نقض می‎شود.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.