نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/2353 شعبه سوم دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/2353 شعبه سوم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی دادرس شعبه سوم دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/2353 شعبه سوم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 804/84

شاکی : دادرس شعبه سوم دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 18 دی 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
دادرس شعبه سوم دیوان در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در خصوص پرونده کلاسه 83/2353 که منتهی به صدور دادنامه شماره 3315 مورخ 11/11/1383 مبنی بر رد شکایت شاکی گردیده و با تجدیدنظر خواهی شاکی (خارج از مهلت مقرر قانونی) در شعبه نهم تجدیدنظر دیوان مستنداً به ماده 40 آیین دادرسی دیوان قرار رد تجدیدنظر خواهی صادر گردیده است و شاکی طی لایحه مورخ 25/7/1384 درخواست اعمال تبصره یک ماده 18 را نموده است. با عنایت به اینکه در پرونده‎های مشابه در شعب مختلف دیوان رأی به ورود شکایت صادر گردیده لذا با اعلام وقوع اشتباه در رأی صادره تقاضای طرح پرونده در هیأت عمومی دیوان را دارم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به مندرجات لایحه جوابیه و سایر محتویات پرونده مبنی بر انتقال شاکی به شرکت جهاد نصر و لغو قرارداد استخدامی وی با جهاد سازندگی وقت اشتباهی در مفاد دادنامه شماره 3315 مورخ 11/11/1383 شعبه سوم بدوی دیوان مشهود نیست و موردی برای اعمال تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری در خصوص نقض دادنامه مذکور در هیأت عمومی دیوان وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.