نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/1071 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/1071 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 83/1071 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 567/84

شاکی : رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 24 مهر 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس و مستشار شعبه هفتم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در پرونده کلاسه 83/1071 مربوط به آقای محمدحسین بهجتی نسبت به دادنامه شماره 29-28 مورخ 7/1/1368 صادره از شعبه اول دیوان اعتراض بعمل آمده است. پرونده در این شعبه رسیدگی و به علت اعتراض خارج از مهلت قرار رد تجدیدنظر خواهی صادر گردیده است و حال آنکه طبق دادنامه شماره 978 مورخ 4/9/1376 نسبت به دادنامه‎های مذکور اعتراض بعمل آمده به دلیل اینکه در آن زمان از طرف شاکی دادنامه‎ها قابل تجدیدنظر خواهی نبود و تجدیدنظر خواهی ایشان مردود اعلام گردیده است. علیهذا با قبول اشتباه در صدور دادنامه مقتضی است پرونده در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بررسی شود.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
با عنایت به دادنامه شماره 978 مورخ 4/9/1376 هیأت سوم تجدیدنظر دیوان مبنی بر رد تقاضای تجدیدنظر شاکی به لحاظ قطعیت دادنامه بدوی و عدم قابلیت تجدیدنظر نسبت به آن و مختومه بودن قضییه به جهت مذکور، صدور قرار رد تقاضای تجدیدنظر مجدد شاکی به عنوان تسلیم آن در خارج از مهلت قانونی به شرح دادنامه شماره 573 مورخ 14/4/1384 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مبتنی بر اشتباه بوده است بنابراین مستنداً به تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه اخیرالذکر نقض می‎شود.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.