نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 80/2488 شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 80/2488 شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی دادرس شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه 80/2488 شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 642/84

شاکی : دادرس شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 6 آذر 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
دادرس (وقت) شعبه چهاردهم دیوان در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در پرونده 80/2488 رکود علمی شاکی پرونده به وسیله هیأت ممیزه دانشگاه به اثبات رسیده و از این جهت شاکی قانوناً صلاحیت تدریس در دانشگاه را نداشته و تشخیص عدم صلاحیت علمی شاکی در دوره خدمت آزمایشی مواجه با ممنوعیت قانونی نبوده و هیأت مذکور مجاز به اتخاذ تصمیم در دوره آزمایشی در باب صلاحیت علمی شاکی بوده و موضوع وضعیت استخدامی شاکی از جهت آزمایشی و رسمی قطعی جدا از موضوع صلاحیت علمی بوده علیهذا در اجرای تبصره یک ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری نسبت به رأی شماره 703 مورخ 2/4/1382 صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری اعلام اشتباه در صدور آن می‎گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به مشروحه مورخ 13/7/1384 دادرس شعبه چهاردهم بدوی دیوان و اینکه استخدام اشخاص به طور قطعی در سمت عضویت هیأت علمی دانشگاه حسب مقررات استخدامی مربوط منوط به احراز شایستگی و صلاحیت علمی آنان توسط هیأت ممیزه می‎باشد و به شرح محتویات پرونده رکود علمی و نتیجتاً عدم صلاحیت علمی شاکی مورد تایید هیأت ممیزه قرار گرفته است، بنابراین صدور حکم مبنی بر الزام مشتکی‎عنه به استخدام شاکی به طور قطعی در سمت عضویت هیأت علمی دانشگاه به شرح دادنامه قطعی شماره 703 مورخ 2/4/1382 در پرونده کلاسه 80/2488 شعبه چهاردهم بدوی دیوان مبتنی بر اشتباه بوده است و به استناد تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه مزبور نقض می‎شود.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.