نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت8/82/169 شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت8/82/169 شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس و مستشار شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت8/82/169 شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 643/84

شاکی : رئیس و مستشار شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آبان 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس و مستشار شعبه هشتم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، نظر به اینکه خواسته شاکی آقای محسن ذبیحی در دادخواست اولیه اجرای بند هفت آیین‎نامه اجرائی بند (ل) تبصره 4 قانون بودجه سال 1381 کل کشور بوده است لکن این شعبه با در نظر گرفتن تقاضای احتساب سنوات ارفاقی بازنشستگی اتخاذ تصمیم نمود. بنابراین در اصدار رأی شماره 749 مورخ 21/7/1383 که به استناد تبصره یک الحاقی و اصلاحی ماده 74 قانون استخدام کشوری و لزوم محاسبه سنوات ارفاقی حکم صادر کرده اشتباه نموده است. چون که شاکی آقای محسن ذبیحی دارای سی سال و یک ماه سابقه خدمت واقعی و فاقد سنوات ارفاقی بوده است فلذا و بنابمراتب مذکور جهت اعمال تبصره یک الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری عیناً پرونده جهت طرح در هیأت عمومی ارسال می‎گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
با عنایت به مشروحه مورخ 23/7/1384 آقایان رئیس و مستشار شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان و اینکه خواسته شاکی اعتراض به عدم اجراء بند 7 آیین‎نامه اجرائی بند (ل) تبصره 4 قانون بودجه سال 1381 کل کشور بوده و نامبرده با داشتن سی سال سابقه خدمت بازنشسته شده و از خدمات ارفاقی استفاده نکرده است بنابراین مفاد دادنامه شماره 749 مورخ 21/7/1383 شعبه هشتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری که انطباقی با خواسته شاکی و عدم استفاده او از مدت خدمت ارفاقی ندارد مبتنی بر اشتباه است و به استناد تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه فوق‎الاشعار نقض می‎شود و پرونده جهت ارجاع به شعبه همعرض به دفتر ریاست کل ارسال می‎گردد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.