نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت7/84/342 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت7/84/342 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت7/84/342 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 678/84

شاکی : رئیس شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: شنبه 28 آبان 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس شعبه هفتم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، با بررسی محتویات پرونده کلاسه ت7/84/342 نظر به اینکه اعتراض تجدیدنظر خواه بر اساس مدارک موجود به لحاظ خارج از مهلت مقرر بیست روز مردود اعلام شده است، قبض پستی مورد ادعا پیوست دادخواست نبود و لکن اکنون با ارائه قبض پستی تاریخ تقدیم دادخواست تجدیدنظر به پست 7/3/84 اعلام شده است که قطعاً اگر رسید پستی پیوست دادخواست می‎بود، شعبه موضوع اعتراض را خارج از مهلت مقرر اعلام نمی‎کرد. علیهذا با توجه به تاریخ ابلاغ دادنامه تجدیدنظر خواسته (24/2/84) و گواهی رسید پستی به تاریخ تقدیم دادخواست تجدیدنظر (7/3/84) موضوع جهت هرگونه تصمیم مقتضی به نظر هیأت عمومی دیوان برسد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به اینکه دادنامه بدوی در تاریخ 24/2/84 به مشتکی‎عنه ابلاغ شده و دادخواست تجدیدنظر طرف شکایت از طریق پست سفارشی در تاریخ 7/3/1384 و در مهلت قانونی ارسال شده است. بنابراین مفاد دادنامه شماره 678 مورخ 28/4/1384 شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان مبنی بر رد دادخواست تجدیدنظر به عنوان تسلیم آن در خارج از مهلت قانونی محمول بر اشتباه است و مستنداً به تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه مزبور نقض می‎شود و پرونده جهت ارجاع به شعبه تجدیدنظر همعرض به دفتر ریاست کل ارسال می‎شود.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.