نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت4/81/666 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت4/81/666 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت4/81/666 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 681/83

شاکی : رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 11 بهمن 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در نامه تقدیمی اعلام داشته است، شعبه ششم بدوی دیوان عدالت اداری در مورد دولتی بودن شرکت شاکی از ایران خودرو سؤال نموده است. النهایه دفتر بجای سؤال در مورد شرکت صنعتی شمال غرب چگونگی سهام شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو را مورد سؤال قرار داده است که در تاریخ 27/12/1380 کلیه سهام شرکت متعلق به ایران خودرو اعلام شده است. بر اساس همین پاسخ شعبه بدوی شکایت را قابل رسیدگی ندانسته و قرار رد صادر نموده است. این قرار در شعبه چهارم تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفته است حال با توجه به تقاضای شرکت شاکی و احراز اشتباه مراتب جهت هر نوع اتخاذ تصمیم اعلام می‎گردد. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
با توجه به نامه شماره ت4/81/666 مورخ 19/10/83 رئیس محترم شعبه چهارم تجدیدنظر، از آنجائی که پاسخ به استعلام اشتباه دفتر شعبه ششم بدوی در خصوص میزان سهام دولتی شرکت مجتمع صنعتی شمال غرب اساس صدور رأی شعبه بدوی مزبور قرار گرفته و نتیجتاً رأی مذکور به موجب دادنامه شماره 261 مورخ 28/2/1383 در کلاسه ت4/81/666 تجدیدنظر استوار گردیده است. اینک با احراز اشتباه در اصدار رأی قطعی به استناد تبصره یک الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه یاد شده نقض و رسیدگی به شعبه نهم تجدیدنظر ارجاع می‎گردد .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.