نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت4/79/1796 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت4/79/1796 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت4/79/1796 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 634/84

شاکی : رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آبان 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، گرچه تقاضای شاکی دال بر اعمال تبصره یک ماده 18 در هیأت عمومی دیوان مطرح شده است النهایه مطابق خواسته وی اتخاذ تصمیم نگردیده لذا با توجه به اظهار نظر بازرس قضائی مبنی بر طرح مجدد موضوع در هیأت عمومی و پیگیری‎های بلاانقطاع شاکی و دستورات متعدد معاونت قضائی دائر بر اعمال تبصره یک و 3 ماده 18 قانون دیوان و برای جلوگیری از احساس ناامیدی شاکی از اجرای عدالت متقاضی اعمال تبصره یک ماده 18 به لحاظ ارتکاب اشتباه در موضوع حکم صادره از این شعبه می‎باشم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
مطابق تبصره 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری اعمال تبصره یک الحاقی به ماده مزبور موضوع طرح اعلام اشتباه قاضی صادر کننده رأی قطعی در هیأت عمومی دیوان صرفاً برای یک بار تجویز شده است. نظر به اینکه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری قبلاً در این خصوص رسیدگی به عمل آورده و به شرح دادنامه شماره 25 مورخ 1/2/1381 به لحاظ عدم احراز تحقق و اجتماع شرایط مقرر در تبصره‎های فوق‎الذکر و انطباق مدلول دادنامه شماره 782 مورخ 16/7/1380 شعبه چهارم تجدیدنظر دیوان مبنی بر تایید دادنامه بدوی با محتویات پرونده و مقررات استخدامی مربوط، دادنامه مذکور را عاری از اشتباه اعلام داشته‎اند بنابراین موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد در این خصوص وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.