نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت1/80/40 شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت1/80/40 شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی مستشار شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت1/80/40 شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 640/84

شاکی : مستشار شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آبان 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
مستشار (وقت) شعبه اول تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند:
اولاً عمده استدلال دادنامه بدوی مبنی بر ورود شکایت و نقض رأی مورخ 11/8/1379 هیأت حل اختلاف اداره کار موضوع عدم اعلام نظر مثبت و منفی شورای اسلامی کار بوده است. که شعبه اول تجدیدنظر با استدلال به اینکه محل خدمت تجدیدنظر خواه فاقد شورای اسلامی بوده است. در دادنامه بدوی فسخ و رأی بر رد شکایت صادر نموده است که بنابر قرائن و شواهد موجود از جمله شهادت یکی از اعضاء اصلی شورای اسلامی وقت این استنباط شعبه اول مبنی بر اشتباه بوده.
ثانیاً عمده تخلف تجدیدنظر خواه که موجب طرح پرونده در هیأتهای تشخیص و حل اختلاف اداره کار گردیده موضوع غیبت غیر موجه در مدت زمان معین و مشخص بوده که شاکی جهت توجیه غیبت خود گواهی پزشکی ارائه نموده است که پیوست می‎باشد. علیهذا با قبول اشتباه و با فسخ دادنامه مورد شکایت و یک بار دیگر در شعب همعرض رسیدگی و اتخاذ تصمیم شایسته گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به مشروحه مورخ 21/6/1384 آقای مستشار شعبه اول تجدیدنظر دیوان و اینکه به شرح محتویات پرونده کارگاه محل خدمت شاکی دارای شورای اسلامی کار بوده و دادنامه شماره 882 مورخ 25/7/1380 شعبه اول تجدیدنظر دیوان بر مبنای فقدان شورای اسلامی کار انشاء شده بنابراین وقوع اشتباه در مفاد آن دادنامه محرز است و مستنداً به تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه فوق‎الاشعار نقض می‎شود و پرونده جهت ارجاع به شعبه همعرض به دفتر ریاست کل ارسال می‎گردد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.