نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت1/78/1772 شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت1/78/1772 شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی مستشار شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت1/78/1772 شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 646/84

شاکی : مستشار شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آبان 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
مستشار (وقت) شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، متقاضی اعمال تبصره یک الحاقی مدعی است که به موجب دادنامه شماره 664 مورخ 30/8/1371 از تمام اتهامات انتسابی برائت حاصل نمودم و موجبی جهت طرح پرونده در هیأتهای اداری نبوده و بر همین اساس شعبه پانزدهم در صدور دادنامه شماره 706 مورخ 2/5/1378 دائر بر رد شکایت و شعبه اول تجدیدنظر با صدور دادنامه شماره 672 مورخ 5/6/1379 مبنی بر تایید دادنامه بدوی بدون توجه به مفاد دادنامه شماره 664 مورخ 30/1/1371 اصدار یافته مبنی بر اشتباه بوده علیهذا در جهت عدم تضییع حقوق احتمالی تجدیدنظر خواه پرونده در هیأت عمومی مطرح می‎شود.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به اینکه حفظ پست ثابت سازمانی مستخدمین دولت و شهرداریها در مدت تعلیق آنان از خدمت الزامی نیست و دادنامه‎های بدوی و تجدیدنظر براساس محتویات پرونده و مقررات استخدامی مربوط به کارکنان شهرداری تهران وفق مقررات صادر شده است و اشتباهی در مدلول آنها مشهود نیست، بنابراین موردی برای اعمال تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.