نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت12/83/524 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت12/83/524 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره در پرونده کلاسه ت12/83/524 شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 712/84

شاکی : رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 13 آذر 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، با عنایت به درخواست اعمال تبصره یک الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری آقای فرج‎اللهی وکیل تجدیدنظر خواهان نظر به اینکه این شعبه با ملاحظه تاریخ ابلاغ اداره ابلاغ که 5/10/82 صورت گرفته است تجدیدنظرخواهی را در خارج از مهلت قانونی تلقی و رأی به رد آن صادر نموده است و حال آنکه با بررسی بیشتر مشخص گردید دادنامه بدوی معترض‎عنه در تاریخ 22/10/82 صادر شده است و از این جهت تاریخ ابلاغ قید شده اشتباه بوده است. علیهذا با قبول اشتباه مستدعی است طبق مقررات پرونده در هیأت عمومی دیوان مطرح شود.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تـاریخ فوق با حضـور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره بـا اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به مشروحه آقایان رئیس و مستشار شعبه دوازدهم تجدیدنظر دیوان و اینکه دادنامه بدوی در تاریخ 22/10/1382 صادر شده و قید ابلاغ آن به شاکی در تاریخ 5/10/82 یعنی مقدم بر تاریخ صدور دادنامه مزبور به شرح مندرج در دادنامه شماره 602 مورخ 29/4/84 آن شعبه و نتیجتاً قرار رد دادخواست تجدیدنظر وکیل شاکی به عنوان تسلیم آن در خارج از مهلت قانونی مبتنی بر اشتباه بوده است. بنابراین مستنداً به تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه مزبور نقض می‎شود و پرونده جهت ارجاع به شعبه تجدیدنظر همعرض به دفتر ریاست کل دیوان ارسال می‎گردد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.