نقض رأی صادره از هیأت تجدیدنظر در پرونده کلاسه ت 2/75/214.

نقض رأی صادره از هیأت تجدیدنظر در پرونده کلاسه ت 2/75/214.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل. با خواسته نقض رأی صادره از هیأت تجدیدنظر در پرونده کلاسه ت 2/75/214. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 238/75

شاکی : اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل.

تاریخ رأی: شنبه 6 بهمن 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی نامه تقدیمی اعلام داشته‌اند، عطف به حکم صادره در پرونده کلاسه ت 2/75/214 اعلام می‌دارند، نظر به این‌که طرف دعوی اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل بوده لذا حکم بدوی نیز می‌بایست به همان عنوان صادر و ابلاغ می‌شد که اشتباهاً در انشاء حکم بدوی طرف شکایت اداره کل اردبیل قید و در تاریخ 25/1/1375 بهمان اداره ابلاغ گردیده است، با توجه به این‌که دادنامه مذکور از طریق اداره کل کار اردبیل طی نامه شماره 1520 مورخ 20/1/1375 تصویر پیوست ارسال و به تاریخ 26/1/1375 وارد دفتر این اداره گردیده، لذا ملاحظه می‌گردد این اداره کل در فرجه قانونی مقید در ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری اقدام به ارسال دادخواست تجدیدنظر نموده است، که با عنایت به موارد پیش گفته و این‌که دادخواست تجدیدنظر در فرجه قانونی صادر و ارسال گردیده مسئولیت اشتباه در ابلاغ به ادار کار متوجه شعبه صادرکننده حکم بدوی بوده و متوجه این اداره کل نمی‌باشد. لذا خواهشمند است با بررسی ماهوی حکم قطعی صادر و ابلاغ فرمایند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
باعنایت به این‌که طرف شکایت در واقع و نفس‌الامر سازمان تأمین اجتماعی بوده که دادنامه بدوی به آن سازمان ابلاغ نشده است لذا ابلاغ آن به اداره کار نمی‌تواند ملاک و مبدأ تاریخ ابلاغ در رسیدگی تجدیدنظر قرار گیرد، لذا دادنامه شماره 208- 9/5/1375 شعبه دوم تجدیدنظر نقض و رسیدگی به شعبه دیگر محول می‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.