نقض رأی صادره از شعبه یازدهم دیوان درپرونده 74/0916

نقض رأی صادره از شعبه یازدهم دیوان درپرونده 74/0916

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی عبداله عبداله زاده با خواسته نقض رأی صادره از شعبه یازدهم دیوان درپرونده 74/0916 از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 102/76

شاکی : عبداله عبداله زاده

تاریخ رأی: شنبه 25 مرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی شکایتنامه تقدیمی اعلام داشته‌اند: بموقع طبق موارد خواسته شده دراخطاریه دفتر شعبه اول رفع نقض نموده، اما رأی شعبه یازدهم درپرونده کلاسه 74/916 مبنی بر رّد شکایت به لحاظ خارج از فرجه مقرر قانونی بدستم رسد. باتوجه به سابقه شکایت درشعبه اول به رأی صادره از شعبه یازدهم اعتراض داشته، درخواست رسیدگی می‌نماید.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت‌الله موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظر به این‌که دادخواست مورخ 30/8/74 به کلاسه 17289 ثبت گردیده وبشعبه یازدهم دیوان ارجاع شده در مقام رفع نقص در پاسخ اخطاریه دفتر شعبه اول دیوان در مهلت قانونی تسلیم شده است، بنابراین تصمیم شعبه به استدلال تسلیم دادخواست خارج از مهلت قانونی موافق با مقررات نبوده است، بنابراین دادنامه شماره 1025 مورخ 27/9/75 شعبه یازدهم نقض می‌شود وپرونده جهت رسیدگی به شعبه اول ارجاع می‌گردد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.