نقض رأی صادره از شعبه چهاردهم در پرونده کلاسه 74/467 به استناد به تبصره 2 ماده 2 قانون الحاق پنج تصره به مواد 15 و 18 و 19 دیوان عدالت اداری.

نقض رأی صادره از شعبه چهاردهم در پرونده کلاسه 74/467 به استناد به تبصره 2 ماده 2 قانون الحاق پنج تصره به مواد 15 و 18 و 19 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای پرویز اشتری بوکالت از آقای لویی معینی. با خواسته نقض رأی صادره از شعبه چهاردهم در پرونده کلاسه 74/467 به استناد به تبصره 2 ماده 2 قانون الحاق پنج تصره به مواد 15 و 18 و 19 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 10/75

شاکی : آقای پرویز اشتری بوکالت از آقای لویی معینی.

تاریخ رأی: شنبه 1 ارديبهشت 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی شکایت‌نامه مشروح تقدیمی خلاصتاً اعلام داشته‌اند: کلیه اقدامات و تصمیمات اداره ثبت احوال و شورای تأمین استان باطل و خارج از ضوابط قانونی صورت گرفته، و ناقض قوانین آمره (مواد 976 و 1292 قانون مدنی و ماده یک قانون ثبت احوال) و مخالف نظم عمومی است و موکل را از حقوق مدنی محروم نموده است و دادنامه صادره از شعبه چهاردهم در ارتباط با شکایت مورد نظر به هیچ وجه با موازین قانونی مطابقت ندارد و استنباط دیوان فاقد دلیل اثباتی و مخالف دلایل موجود در پرونده است، لذا تقاضای رسیدگی و ارجاع پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه دیگر دیوان عدالت اداری را دارم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
با توجه به بند 2 ماده 976 قانون مدنی و مفهوم مخالف ماده 45 قانون ثبت احوال و عنایت به رأی دادگاه مدنی خاص که متضمن ثبوت نسب فرزندی آقای لویی معینی به آقای ابراهیم معینی تبعه ایران می‌باشد. رأی شماره 928- 15/11/1374 شعبه چهاردهم به استناد تبصره 2 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری نقض و رسیدگی به شعبه دیگر محول می‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.