نقض رأی صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 75/713.

نقض رأی صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 75/713.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای سیف‌اله مافی. با خواسته نقض رأی صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 75/713. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 231/75

شاکی : آقای سیف‌اله مافی.

تاریخ رأی: چهارشنبه 26 دی 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی شکایت‌نامه تقدیمی اعلام داشته‌اند، با توجه به تبصره 2 ماده 2 قانون الحاق پنج تبصره به مواد 15 و 18 و 19 دیوان عدالت اداری بدلایل ذیل رأی شماره 784- 16/7/1375 موضوع پرونده کلاسه 75/713 از نظر رعایت موازین قانونی مخدوش بوده تقاضای نقض آن را دارد. 1- برای جلوگیری از تضییع حقوق وزارت آموزش و پرورش و تبعات احتمالی ناشی از پاسخ‌ها به مراجع قضایی مسئولین مناطق می‌بایست دراین‌گونه مواد از طریق ادارات کل و نهایتاً کارشناس حقوقی اقدام کنند. 2- کلیه اخطاریه‌هایی که از ریاست محترم شعبه 17 دیوان عدالت اداری در زمان ریاست اینجانب به اداره آموزش و پرورش ابهر واصل شده بود به اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ارسال کرده‌ام. بنابه مراتب اداره کل آموزش و پرورش زنجان مستنکف از اجرای ماده (16) قانون دیوان می‌باشد نه اینجانب و به فرض این‌که بنا به امریه و دستور ریاست محترم شعبه 17 ضرورت حضور ریاست آموزش و پرورش ابهر در جلسه دادرسی احساس می‌شد در زمان رویت آخرین اخطار اینجانب در قسمت ریاست آموزش و پرورش ابهر نبوده‌ام تا اجرا نمایم. بنابه مراتب اینجانب مستکف از دستورات ریاست محترم شعبه 17 دیوان موضوع ماده 16 قانون دیوان عدالت اداری نبوده و خود را بری از مفاد دادنامه مذکور می‌دانم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
اعمال ماده 16 قانون دیوان عدالت اداری موضوع اعمال مخابرات انفصال موقت نسبت به مأمورین متخلف از اجرای دستورات شعبه دیوان منوط به ابلاغ مورد تخلف به شخص مسئول با مشخصات کامل و رعایت آیین‌دادرسی مدنی و صدور دادنامه بنام شخص متخلف می‌باشد. چون در پرونده کلاسه 17/75/713 مقررات مذکور رعایت نشده است لذا دادنامه شماره 784- 16/7/1375 نقض و رسیدگی به شعبه دیگر محول می‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.