نقض رأی صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 73/1173

نقض رأی صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 73/1173

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی خانم فرشته تژده با خواسته نقض رأی صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 73/1173 از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 43/76

شاکی : خانم فرشته تژده

تاریخ رأی: شنبه 10 خرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، در خصوص دادنامه شماره 723 صادره از شعبه 17 موضوع پرونده 73/1173 و با توجه به تبصره‌های الحاقی به مواد قانون دیوان عدالت اداری، ضمن اعتراض به رأی صادره به استحضار می‌رساند، پلاک مورد ترافع به حکایت اوراق پرونده و پرونده شهرداری قبل از تصویب طرح جامع شهر احداث گردیده، این ساختمان مطابق سند رسمی اجاره و در تاریخ 1349 به اجاره ژاندارمری کل کشور واگذار گردیده است. وفق تبصره 9 الحاقی به ماده 100 قانون شهرداری مصوبه شورای محترم انقلاب اسلامی چون این ساختمان قبل از سال 1352 احداث گردیده، اساسا از طرح در کمسیون‌های ماده صد قانون شهرداری معاف می‌باشد. بنا به مراتب دادنامه معترض عنه صادره از شعبه هفدهم نیز بدون توجه به مواد قانونی صادر گشته است. با توجه به تبصره‌های الحاقی تقاضای تجدید نظر و بررسی مجدد را می‌نمایم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظر به این‌که مفاد اجاره نامه رسمی شماره 64578- 6/3/49 که به موجب آن ملک موردبحث به اداره مهندسی ژاندارمری کل کشور و به منظور استفاده اداری واگذار شده، در رسیدگی و صدور رأی مورد توجه قرار نگرفته است، لذا دادنامه شماره 723- 31/6/75 به جهت مذکور نقض و رسیدگی به شعبه دیگر دیوان محول می‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.