نقض رأی صادره از شعبه هفدهم درپرونده کلاسه 76/238

نقض رأی صادره از شعبه هفدهم درپرونده کلاسه 76/238

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای روانبخش زارع وداود ظفری با خواسته نقض رأی صادره از شعبه هفدهم درپرونده کلاسه 76/238 از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 111/76

شاکی : آقای روانبخش زارع وداود ظفری

تاریخ رأی: شنبه 1 شهريور 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شکات طی اعتراضیه تقدیمی اعلام داشته‌اند، خواسته ما طبق دادخواست تقدیمی استرداد عین اموال توقیفی بوده که متأسفانه دررأی توجهی بدان نشده است. این درحالیست که برابر حکم شماره 231/71/3/44 – 25/2/76 صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج حکایت از استرداد عین اجناس توقیفی توسط گمرک دارد. خود اداره گمرک نیز تحت نامه مورخ 30/2/76 اشعار داشته بهاء اموال توقیفی را به اینجانبان بپردازند. در صورتی که شعبه 17 دیوان هیچکدام از این آراء را درنظر نگرفته است وشکایت را رد کرده است. بنا به مراتب به استناد تبصره‌های ذیل مواد 15 و18 و19 قانون عدالت اداری به رأی صادره اعتراض دارم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت‌الله موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
مطالبه اصل یا بهای اموالی که به حکم مراجع قضایی صلاحیتدار از نوع کالای قاچاق شناخته نشده از مصادیق ماده 11 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‌شود بنابراین دادنامه شماره 171 – 7/3/76 شعبه هفدهم به استناد تبصره‌های 2 و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری، نقض می‌شود وپرونده درجهت رسیدگی به شعبه بیستم دیوان ارجاع می‌شود.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.