نقض رأی صادره از شعبه سیزدهم دیوان عدالت اداری در پرونده کلاسه 73/189.

نقض رأی صادره از شعبه سیزدهم دیوان عدالت اداری در پرونده کلاسه 73/189.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی مدیر کل آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور. با خواسته نقض رأی صادره از شعبه سیزدهم دیوان عدالت اداری در پرونده کلاسه 73/189. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 232/75

شاکی : مدیر کل آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور.

تاریخ رأی: چهارشنبه 26 دی 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی نامه تقدیمی اعلام داشته‌اند شعبه سیزدهم دیوان به دفاعیات مستدل دفتر حقوقی این وزارت در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/189 توجه ننموده خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع مستنداً به قانون الحاق پنج تبصره به مواد 15 و 18 و 19 دیوان عدالت اداری دادنامه صادره نقض شود.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
چون دعوای مطالبه خسارت موضوع دادخواست تقدیمی تابع قواعد حقوق خصوصی و از نوع دعاوی حقوقی داخل در صلاحیت دادگاه عمومی دادگستری می‌باشد و از مصادیق ماده 11 قانون دیوان عدالت اداری به شمار نمی‌رود لذا مستنداً به تبصره 2 الحاقی به ماده 15 قانون دیوان عدالت اداری رأی شماره 405- 5/5/1375 شعبه سیزدهم نقض و رسیدگی به شعبه دیگر محول می‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.