نقض رأی صادره از شعبه دوم تجدیدنظر دیوان در پرونده کلاسه ت2/78/2293.

نقض رأی صادره از شعبه دوم تجدیدنظر دیوان در پرونده کلاسه ت2/78/2293.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس شعبه دوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. با خواسته نقض رأی صادره از شعبه دوم تجدیدنظر دیوان در پرونده کلاسه ت2/78/2293. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 445/79

شاکی : رئیس شعبه دوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 2 ارديبهشت 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس شعبه دوم تجدیدنظر در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، آقای سیدعبدالغفار رضاعی در مشاغل مختلف به‌عنوان کارگر اشتغال داشته و حق بیمه پرداخته، سپس شغل وی را به مشاغل کارمندی تبدیل نموده‎اند و شاکی مدعی است این تبدیل بدون رضایت اینجانب بوده، شعبه دوم تجدیدنظر به موجب مراتب عنوان شده در رأی شاکی را کارگر نشناخته و شکایت وی را مردود اعلام نموده و هر چند حسب نامه شماره 424/ص مورخ 11/2/1373 و نیز دستورالعمل شماره 7985 مورخ 1/4/73 شغل نامبرده از جمله مشاغل کارگری تلقی نگردیده لکن با عنایت به اعتراض شاکی و این‌که مدرکی بر ابلاغ تبدیل شغل وی از کارگری به کارمندی مشاهده نمی‎شود به نظر می‎رسد رأی شماره 204 مورخ 10/3/1379 صادره از این شعبه بدون دقت صادر گردیده و نامبرده در وقت مقرر تقاضای اعمال تبصره الحاقی را نموده لذا پرونده جهت طرح در هیأت عمومی ارسال می‎گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‎نماید.
رای هیات عمومی:
نظر به انتصاب شاکی به شغل غیر کارگری سرپرست خدمات رفاه و توضیحات نماینده اعزامی و سایر محتویات پرونده و عدم ارائه مدارک معتبر در باب شمول قانون کار نسبت به وضعیت استخدامی نامبرده، دادنامه شماره 204 مورخ 10/3/1379 شعبه دوم تجدیدنظر دیوان مبنی بر تأیید دادنامه شماره 2096 مورخ 9/11/1378 شعبه دهم بدوی دیوان موضوع رد شکایت شاکی خالی از اشکال است و به لحاظ عدم احراز وقوع اشتباه در مدلول رأی قطعی شعبه دوم تجدیدنظر دیوان، موردی برای اعمال تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 26/2/1372 وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.