مرجع قضایی صالح در رسیدگی به جرم توزیع سوخت خارج از شبکه

مرجع قضایی صالح در رسیدگی به جرم توزیع سوخت خارج از شبکه

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 14 دیوانعالی کشور صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: اختلاف در صلاحیت، تعزیرات حکومتی، توزیع سوخت خارج از شبکه، خارج از شبکه، سوخت، قاچاقاختلاف در صلاحیت، توزیع سوخت خارج از شبکه، تعزيرات حكومتي، قاچاق، سوخت، خارج از شبکه

چکیده رای

توزیع سوخت خارج از شبکه، در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است.

خلاصه جریان پرونده

به دلالت اوراق پرونده، آقایان ع.الف. و و.ش. به اتهام مشارکت در قاچاق مواد سوختنی (1400لیتر) به ارزش ریالی 400/402/37 ریال، تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب ، موضوع شکایت اداره کل گمرک بازرگان قرار گرفته و به شرح قرار مورخ 16/9/91، با تلقی موضوع پرونده و عنوان اتهامی از قاچاق به توزیع خارج از شبکه، رسیدگی به پرونده را در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی تشخیص و مآلاً با منتفی دانستن قاچاق سوخت به خارج از کشور، قرار عدم صلاحیت دادسرا به شایستگی اداره تعزیرات حکومتی استان  صادر و پرونده در اجرای ماده 28 قانون آیین دادرسی مدنی، پس از جلب موافقت دادستان به دیوان‌عالی کشور ارسال و رسیدگی پس از وصول و ثبت به کلاسه فوق به این شعبه محول شده است. هیأت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از گزارش آقای صابر عضو ممیز و بررسی اوراق پرونده مشاوره نموده، چنین رأی می‌دهد:

رای دیوان

قرار صادره از دادسرای عمومی و انقلاب  به صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی استان ، توجهاً به مقررات کلی دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای مصوبه جلسه 72 اعضاء اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاحیه اردیبهشت 1388، و ماده 22 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب 1388 ناظر بر مواد 61 و 62 قانون نظام صنفی مصوب 1382 و ماده 17 قانون تعزیرات حکومتی مصوب 1367، منطبق با موازین قانونی تشخیص و مستنداً به ماده 58 قانون آیین دادرسی کیفری، ناظر بر ماده 28 همین قانون در امور مدنی، ابرام می‌گردد.

رئیس شعبه 14 دیوان‌عالی کشور ـ عضو معاون

صابر ـ خلف‌رضایی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.