لغو دستور‌العمل اجرایی آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی مصوب وزارت کشور

لغو دستور‌العمل اجرایی آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی مصوب وزارت کشور

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با خواسته لغو دستور‌العمل اجرایی آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی مصوب وزارت کشور از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 16/76

شاکی : ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر

تاریخ رأی: شنبه 20 ارديبهشت 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی، تبصره (1) ماده (10) دستور‌العمل اجرایی آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی را مغایر تبصره 2 ماده (6) آیین‌نامه اجرایی آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی مصوب 21/1/62 هیأت وزیران اعلام و درخواست ابطال آن را نموده. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
با توجه به ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری اعتراض نسبت به مصوبات دولتی به ادعای مغایرت آنها با سایر مقررات دولتی قابل طرح در هیأت دیوان عدالت اداری نمی‌باشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.