لغو بند 2 از ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب 23/6/67.

لغو بند 2 از ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب 23/6/67.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای ایرج خواجه‌زاده. با خواسته لغو بند 2 از ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب 23/6/67. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 125/75

شاکی : آقای ایرج خواجه‌زاده.

تاریخ رأی: شنبه 10 آذر 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی، خواستار لغو بند (2) از ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب 23/6/67 شده‌اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
به موجب دادنامه شماره 24- 23- 22- 21 مورخ 17/2/73 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بند 2 ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب 23/6/67 به لحاظ تشخیص مغایرت آن با احکام شرع به شرح نظریه فقهای شورای نگهبان ابطال شده است، بنابراین رسیدگی و امعان نظر مجدد به اعتراض نسبت به بند 2 ماده یک آیین‌نامه مذکور موردی ندارد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.