لغو بخشنامه سازمان بیمه خدمات درمانی اصفهان.

لغو بخشنامه سازمان بیمه خدمات درمانی اصفهان.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی خانم ایران سادات آقامیری. با خواسته لغو بخشنامه سازمان بیمه خدمات درمانی اصفهان. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 426/83

شاکی : خانم ایران سادات آقامیری.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎است، بعد از مراجعه به دکتر در16/4/83 و مراجعه به آزمایشگاه نسخه اینجانب آزاد حساب گردید. خواستار رسیدگی به این امر غیر قانونی و لغو بخشنامه‎های شورای بیمه‎گری استان می‎باشم. مدیرکل روابط عمومی، حقوقی و دفتر هیأت مدیره سازمان بیمه خدمات درمانی در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 32691/1001 مورخ 20/8/83 اعلام داشته‎اند پس از احراز تخلفات پزشک مورد نظر شاکی از تاریخ 10/6/82 با ایشان لغو قرارداد گردیده است و در تاریخ مراجعه شاکی به پزشک (16/4/83) هیچگونه قراردادی پزشک با اداره کل شهرستان نداشته است و تجویز دارو و غیره در دفترچه شاکیه از ناحیه پزشک مورد اشاره غیر قانونی بوده است. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق و با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا ومستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
هیأت عمومی دیوان بشرح دادنامه شماره 415 مورخ 26/8/83 اعتراض شاکی نسبت به عدم احتساب داوری مورد نیاز وی بر مبنای تعرفه توسط داروخانه براساس دستور سازمان خدمات درمانی بیمه اصفهان را از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری ندانسته و در نتیجه قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی دیوان تشخیص نداده است. بنابراین اعتراض بخواسته فوق‎الذکر و در همان زمینه قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد در هیأت عمومی دیوان نمی‎باشد و شکایت شاکی در این باب مشمول مدلول دادنامه فوق‎الذکر است و پرونده جهت رسیدگی به شکایت شاکی در خصوص مورد به شعبه نهم اعاده می‎شود .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.