غرامت ایام بیماری کارگر بیکار

غرامت ایام بیماری کارگر بیکار

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 25 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: سازمان تأمین اجتماعی، غرامت، غرامت ایام بیماری، کمیسیون پزشکی، بیماری، کارگر، کارگاه

چکیده رای

با تأیید استراحت پزشکی کارگر در کمیسیون پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف به پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کارگر بیکار است.

رای دیوان

نظر به اینکه استراحت پزشکی شاکی از تاریخ 11/5/86 لغایت 3/9/87 مورد تأیید کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته، و با توجه به اینکه بر اساس آرای مراجع حل اختلاف شاکی از تاریخ 13/6/86 با کارگاه قطع ارتباط نموده و اشتغال به کار نداشته و مضافاً حقوق و دستمزدی نیز از کارفرما دریافت ننموده است، لذا طبق ماده 59 قانون تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف به پرداخت غرامت دستمزد این ایام می‏‏باشد. بنابراین خواسته شاکی موجه تشخیص، به تجویز ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری حکم به الزام مشتکی عنه نسبت به غرامت دستمزد ایام بیماری شاکی از تاریخ 13/6/86 لغایت 3/9/87 صادر و اعلام می‏‏نماید. رأی صادرشده قطعی است.
رئیس شعبه 25 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
نوروزی ـ امینی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.