عدم صلاحیت رسیدگی به شکایت از نحوه مصاحبه کانون مشاوران حقوقی قوه قضائیه

عدم صلاحیت رسیدگی به شکایت از نحوه مصاحبه کانون مشاوران حقوقی قوه قضائیه

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 23 دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: صلاحیت دیوان، مصاحبه شفاهی، کانون مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، عدم صلاحیت، هیأت اجرایی کانون مشاوران حقوقی قوه قضائیه، هیأت‏ رسیدگی به تخلفات اداری

چکیده رای

نظر به اینکه پذیرش یا عدم پذیرش مرحله مصاحبه از تصمیمات هیأت اجرائی نبوده، اعتراض به عملکرد کانون مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در خصوص مصاحبه حضوری خارج از صلاحیت دیوان است.

رای دیوان

با عنایت به اینکه آقای( ح. ن.) فرزند (ح.) در دادخواست تقدیمی علیه هیأت اجرایی مشاوران حقوقی وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه نسبت به نتایج مصاحبه حضوری و نحوه عملکرد در خصوص مصاحبه معترض بوده و تقاضای الزام خوانده به اعاده حقوق تضییع شده را مطرح نموده است و مدعی است: در مصاحبه اولاً به همه سوالات پاسخ داده است. ثانیاً به جای مصاحبه انفرادی به صورت پنج نفره و همزمان مصاحبه انجام  می شد و مصاحبه گر به جای هیأت به صورت یک نفره مصاحبه را انجام می داد . ثالثاً با گذشت بیش از دو ماه با اعلام ساعت مصاحبه برای ساعت 9 صبح ، ساعت 4 بعد از ظهر همان روز انجام شد بدون آنکه پس از ورود به محل مصاحبه حق خروج داشته باشیم در پایان کل مصاحبه برای 5 نفر بیشتر از سی و پنج دقیقه نشد یعنی برای هر دو نفر حدود 5 دقیقه و مصاحبه گر بیشتر به کار خود مشغول بود ( تلفن زدن یا پاسخ تلفن دادن) لذا تقاضای رسیدگی دارم ، خوانده در لایحه دفاعیه موصوف به استناد ماده 4و13 آئین نامه مرکز امور مشاوران از پذیرفته شدگان آزمون وکالت و کارشناسی مصاحبه شفاهی و سپس گزینش بعمل می آید و قبولی در آزمون کتبی به معنای قبولی کامل نیست و شاکی در مرحله مصاحبه شفاهی قبول نشده است لذا امکان پذیرش نامبرده نمی‏باشد و تقاضای رد آن را دارد. با عنایت به مراتب مذکور و ملاحظه شرح شکایت و اسناد و مدارک منضم دادخواست و بررسی لایحه دفاعیه و یک جلد سوابق مربوطه نظربه اینکه پذیرش یا عدم پذیرش مرحله مصاحبه از تصمیمات هیأت اجرایی نبوده و چنانچه در نحوه انجام و یا مراحل دیگر از سوی مجریان تخلفی صورت گرفته باشد قابل پیگیری در مراجع دیگری مثل هیأت‏های رسیدگی به تخلفات اداری و یا حراست و بازرسی و نظارت هر سازمان می باشد و برای دیوان عدالت اداری در این مرحله تکلیف قانونی معین نگردیده است لذا رسیدگی به شکایت مطروحه در دیوان عدالت اداری میسور نبوده و مستنداً به مادتین  7 و 13 قانون دیوان عدالت اداری رأی به رد آن صادر و اعلام می گردد. رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه 23 دیوان عدالت اداری-  مستشاران شعبه 

فرجی -شریعت فر- اسکندری

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.