شرط تحقق جرم قاچاق

شرط تحقق جرم قاچاق

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 14 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: تعزیرات حکومتی، قاچاق، مبادی غیر رسمی، ورود کالا، دادسرا، تحقیقات کامل، کالا

چکیده رای

تحقق جرم قاچاق مستلزم احراز ورود کالا از مبادی غیر رسمی می‏باشد.

رای دیوان

 شکایت شاکی دایر بر اعتراض نسبت به رأی… صادره از شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا به شرح دادخواست تقدیمی با عنایت به محتویات پرونده و مستندات ارائه شده و مفاد لایحه دفاعیه طرف شکایت مآلاً وارد و در خور پذیرش است زیرا تحقق بزه قاچاق [منوط به] احراز ورود کالا از مبادی غیر رسمی است که حسب مستندات ارائه شده و پاسخ… سرپرست گرکان استان اصفهان به دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان کالاهای مکشوفه با مستندات ارائه شده مطابقت داشته و حسب اجازه دادسرای مذکور کالاها به مالک مسترد گردیده است. لذا ضرورت داشته شعبه صادر کننده رأی معترض عنه در مورد صحت و سقم نامه صدرالذکر تحقیق کافی به عمل آورده و پس از آن اقدام به انشای رأی نماید. لذا شکایت را وارد تشخیص داده، رأی به نقض رأی معترض عنه و رسیدگی مجدد در شعبه هم عرض با بررسی مستندات شاکی صادر و اعلام می‏‏نماید. رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه 14 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
صباغی ـ صفوی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.