شرط اعمال مدرک تحصیلی بالاتر در طرح طبقه‏بندی مشاغل

شرط اعمال مدرک تحصیلی بالاتر در طرح طبقه‏بندی مشاغل

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 4 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: مقررات استخدامی عام، مزایا، مزایای تحصیلی، مدرک تحصیلی بالاتر، ارتقای گروه، مدرک تحصیلی، طرح طبقه‏بندی مشاغل، کارشناسی ارشد، مرتبط بودن مدرک تحصیلی

چکیده رای

مرتبط بودن مدرک تحصیلی بالاتر جهت اعمال در طرح طبقه‏بندی مشاغل، الزامی است.

رای دیوان

در خصوص دادخواست شاکی دایر بر صدور حکم بر الزام دستگاه متبوع به اعمال مدرک تحصیلی و برقراری و پرداخت مزایای متعلقه، با توضیح اینکه با سمت کارشناس ارشد مالیاتی در شهرستان سلماس وابسته به اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی اشتغال داشته و در حین خدمت ادامه تحصیل داده و در سال 1386 مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته آموزش ابتدایی دریافت و به اداره متبوع ارائه نموده ولی از برقراری مزایای متعلقه ممانعت نموده‏اند و در رد خواسته وی به بخشنامه شماره 77177/1800 ـ 5/3/83 سازمان مدیریت و برنامه ریزی استناد می‏نمایند که از هیأت عمومی دیوان درخواست ابطال آن را نموده‏اند که در نهایت مطابق دادنامه شماره 496 ـ 495 ـ 18/7/91 به لحاظ انقضای مدت معتبر مصوبه، قرار رد صادر گردیده است و جهت رسیدگی به قسمت موردی به این شعبه ارجاع گردیده است. با توجه به محتویات پرونده و مفاد لوایح دفاعیه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و سازمان امور مالیاتی کشور به شماره‏های فوق الذکر مبنی بر اینکه اولاًـ مدرک تحصیلی را بعد از انقضای مهلت مقرر (19/12/86) ارائه نموده‏اند. ثانیاًـ رشته تحصیلی نامبرده مرتبط با شغل مورد تصدی نبوده و قابل قبول در طرح طبقه بندی مشاغل نمی‏باشد. علیهذا با عنایت به مفاد دادنامه شماره 198 ـ 26/3/87 هیأت عمومی این دیوان الزام قانونی بر اجابت خواسته وجود ندارد، شکایت غیر وارد تشخیص و به استناد مواد 7 و 48 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 حکم به رد شکایت صادر و اعلام می‏گردد. رأی صادره قطعی است .
رئیس شعبه 4 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه
    موسوی ـ کریمی 

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.