رد صلاحیت به دلیل ازدواج موقت

رد صلاحیت به دلیل ازدواج موقت

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 21دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: گزینش، هسته گزینش، ازدواج موقت، ازدواج، رد صلاحیت

چکیده رای

ازدواج موقت موجبی برای رد صلاحیت در هیأت‏های گزینش نیست.

رای دیوان

در خصوص شکایت خانم (پ. ح.) به طرفیت هیأت مرکزی گزینش … توجهاً به اوراق و محتویات پرونده، دادخواست تقدیمی شاکیه و ضمائم آن، همچنین لایحه دفاعیه اداره طرف شکایت به شماره … و ملاحظه پرونده گزینش وی، نظر به اینکه وفق ماده 15 قانون گزینش مصوب سال 1374، صدور رأی در گزینش افراد با شرایط عمومی یا انتخاب اصلح، بر مبنای اقرار یا بینه به شرط عدم تعارض با شیاع مفید اطمینان یا قرائن و امارات موجب اطمینان که حداقل با انجام تحقیق از منابع موثق و طبق موازین شرعی احراز می‏گردد، به عمل می‏آید در حالی‏که در ما نحن فیه این چنین عمل نشده است زیرا اقراری از سوی شاکیه وجود ندارد و اظهارات منابع تحقیق نیز اکثراً و قریب به اتفاق در جهت تأیید صلاحیت وی می‏باشد و مؤید این امر نیز تأیید صلاحیت وی برای استخدام قراردادی و موافقت با تمدید و تجدید آن است. ضمن اینکه شیاع مفید اطمینان و یا قرائن و امارات موجب اطمینان که با انجام تحقیق از منابع موثق از طریق رعایت موازین شرعی حاصل شده باشد نیز وجود ندارد. ضمناً به نظر می‏رسد از دلایل عمده رد صلاحیت مشارالیه تمسک به ازدواج موقت وی باشد که این امر نیز خلاف موازین شرعی و قانونی است و این موضوع هم نمی‏تواند از موارد رد صلاحیت باشد؛ بناء علیهذا و با عنایت به مراتب فوق، دیوان دعوی وی را وارد تشخیص و مستنداً به ماده صدر الذکر و مواد 7، 13و14 قانون دیوان عدالت اداری حکم به ورود دعوی و نقض رأی معترض عنه صادر و اعلام می‏دارد و مقرر می‏نماید که پرونده وی مجدداً رسیدگی و با رعایت موازین شرعی و قانونی و قوانین و مقررات مربوطه، به ویژه تبصره ذیل ماده 14 قانون اخیر الذکر اقدام به صدور رأی بنماید. این رأی قطعی است.
رئیس شعبه 21 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه 
امینی ـ میرحسینی رودبارکی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.