درخواست طرح پرونده جهت رفع شبهه.

درخواست طرح پرونده جهت رفع شبهه.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس شعبه هجدهم دیوان عدالت اداری. با خواسته درخواست طرح پرونده جهت رفع شبهه. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 51/80

شاکی : رئیس شعبه هجدهم دیوان عدالت اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 30 ارديبهشت 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
رئیس شعبه هجدهم در نامه تقدیمی اعلام داشته‌اند، شاکی پرونده 79/1369 آقای هوشنگ گلستانی به خواسته برقراری مستمری وفق ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات اداری قبلاً‌در این شعبه تحت کلاسه 78/271 شکایت وی مردود اعلام شده و هنوز ابلاغ رأی برنگشته بود، نامبرده مجدداً اعلام شکایت نمود که در کلاسه 79/1264 دادخواست وی دادخواست جدید تلقی و باستناد بند (ت) ماده 20 آیین دادرسی دیوان مجدداً‌ شکایت وی مردود شده نامبرده به شعبه مراجعه مصراً مدعی است که در دادخواست جدید به رأی قبلی اعتراض نمودم. برخلاف اعتقادم به استناد تبصره یک ماده 2 قانون الحاق پنج تبصره به مواد 15 و 18 و 19 قانون دیوان پرونده جهت طرح در هیأت عمومی برای رفع شبهه ارسال می‌گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
با عنایت به این‌که از طرف قاضی صادرکننده دادنامه شماره1175 مورخ 3/9/1379 اشتباهی در مدلول رأی مذکور اعلام نشده‌ است، بنابراین موردی برای اعمال تبصره‌های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.