تأثیر تغییر محل کارگاه بر رابطه کار

تأثیر تغییر محل کارگاه بر رابطه کار

درتاریخ : 1392/05/16 به شماره : 9209970901801049

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه 18 بدوی دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: دعاوی کار، اخراج، کارگاه، تغییر محل کار، رابطه کارگری کارفرمایی، کارگر

چکیده رای

تغییر محل کارگاه همراه با تسهیلات و عدم حضور کارگر برای ادامه همکاری، اخراج تلقی نمی‌شود.

رای بدوی

شاکی [شرکت …] اظهار داشته است مشتکی عنه فوق الذکر [اداره کار] بدون دلیل و به صرف یک ادعای غیر واقعی کارگر، وی را محکوم کرده است و به استناد و مدارک موجود توجه ننموده و برخلاف قانون و اصول دادرسی حکم به محکومیت وی را صادر کرده است. لذا تقاضای نقض رأی شماره … مورخ … را دارد. مشتکی عنه به شرح لایحه دفاعیه اظهار داشته است رابطه کارگری و کارفرما احراز شده، قرارداد خاتمه پیدا نکرده و به طور یک جانبه کارگر اخراج شده است. دیوان با بررسی مدارک ابرازی از جمله شکایت شاکی و دفاعیه مشتکی عنه، ادعای مطروحه را مقرون به صحت تشخیص داده، به استناد مواد 2 و 3 و 7 و 34 از قانون کار و مواد 16 و 86 و 89 و 85   آیین دادرسی موضوع ماده 164 از قانون مذکور، رسیدگی هیأت بدوی مخدوش است، زیرا کارگر اخراج نشده و تغییر محل کارگاه با ایجاد تسهیلات و عدم حضور کارگر به ادامه همکاری، اخراج تلقی نمی شود. در ضمن خود کارگر دلیلی بر اخراج وی ارائه نکرده است، بنابراین حکم به ورود شکایت و نقض رأی معترض عنه و ارجاع امر به هیأت هم عرض جهت رسیدگی مجدد صادر و اعلام می کند. این رأی برابر مواد 13 و 7 قانون دیوان عدالت اداری صادر گردیده و قطعی است.
 رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه 
کرمی ـ توکلی دهاقانی

 

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.