اعلام تعارض بین دو نظریه فقهای شورای نگهبان.

اعلام تعارض بین دو نظریه فقهای شورای نگهبان.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای سعید روا. با خواسته اعلام تعارض بین دو نظریه فقهای شورای نگهبان. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 292/79

شاکی : آقای سعید روا.

تاریخ رأی: يکشنبه 27 خرداد 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، دو نظریه شماره 2906 مورخ 22/1/1364 و 3709/21/77 مورخ 14/8/1377 مورخ 26/2/1380 اعلام داشته‌اند، خواسته مذکور در نامه جزء وظایف دیوان عدالت اداری نیست و شورای نگهبان ملزم به جواب آن نمی‌باشد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
نظر به این‌که رسیدگی به موضوع اعلام تعارض نظرات شورای نگهبان با عنایت به مقررات قانون دیوان عدالت اداری از جمله ماده 25 قانون مذکور در قلمرو صلاحیت دیوان قرار ندارد، بنابراین شکایت و اعتراض در این زمینه قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان نمی‌باشد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.