اعلام تعارض آراء صادره از هیأت تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از هیأت تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی دادرس شعبه شانزدهم دیوان عدالت اداری آقای عرفانی. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از هیأت تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 19/75

شاکی : دادرس شعبه شانزدهم دیوان عدالت اداری آقای عرفانی.

تاریخ رأی: شنبه 29 ارديبهشت 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی‌نامه تقدیمی اعلام داشته‌اند: نظربه این‌که شعبه اول هیأت تجدیدنظر دیوان عدالت اداری به شرح دادنامه شماره 643- 17/8/1374 رسیدگی به هرگونه اختلاف بین شهرداری و اشخاص را درخصوص مطالبه عوارض موضوع کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری‌ها را در صلاحیت کمیسیون مذکور دانسته و بصلاحیت رسیدگی کمیسیون یاد شده اظهارنظر نموده و رأی صادر کرده است و از طرفی شعبه اول هیأت تجدیدنظر در دادنامه 746- 27/2/72 در مقام رسیدگی به مطالبه عوارض دادنامه شماره 315- 14/4/72 شعبه 21 سابق دیوان عدالت اداری را فسخ و در نتیجه خود را صالح به رسیدگی در مورد اختلاف شهرداری و اشخاص در مورد مطالبه عوارض می‌داند و بین آراء مذکور تعارض وجود دارد. علیهذا مستنداً به ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری تقاضای طرح موضوع در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را به منظور ایجاد وحدت رویه دارد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه تفاوت موضوع دادنامه‌های شماره 746- 27/7/72 و 643- 17/8/1374 اعلامی مورد از مصادیق آراء متناقض مذکور در ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص داده نمی‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.