اعلام تعارض آراء صادره از شعب 9 و 6 و 16 دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 9 و 6 و 16 دیوان عدالت اداری

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای احمد احمدپناه. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 9 و 6 و 16 دیوان عدالت اداری از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 55/75

شاکی : آقای احمد احمدپناه.

تاریخ رأی: شنبه 10 شهريور 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه نهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 71/778 موضوع شکایت آقای قرنی ایلخانی‌زاده به طرفیت اداره کل زمین شهری استان آذربایجان غربی به خواسته ابطال اقدامات و تصمیمات اداره کل زمین شهری به شرح دادنامه شماره 337- 31/3/72 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
ب) شعبه ششم در رسیدگی به پرونده کلاسه 71/1132 موضوع شکایت آقای علی امینی و فتاح امینی به طرفیت اداره کل زمین شهری آذربایجان غربی به خواسته ابطال اقدامات و تصمیمات اداره مزبور در خصوص تملک متجاوز از 4 هکتار اراضی دایر مزروعی به شرح دادنامه شماره 1221- 27/11/72 رأی به ابطال اقدامات انجام یافته صادر نموده است.
ج) شعبه شانزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 71/935 موضوع شکایت آقای احمد احمدپناه اصل به طرفیت اداره کل زمین شهری آذر بایجان غربی به خواسته ابطال تصمیم اداره مذکور نسبت به تملک اراضی به شرح دادنامه شماره 99- 5/5/73 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
تفاوت مدلول آراء مورد نظر مبتنی بر تشخیص ارزش دلایل موجود در هر پرونده بوده و متضمن استنباط متفاوت از مقررات واحد نمی‌باشد بنابراین مورد از مصادیق آراء متعارض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص داده نشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.