اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5 و 9 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5 و 9 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای محمد علی فرداد. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5 و 9 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 180/75

شاکی : آقای محمد علی فرداد.

تاریخ رأی: شنبه 1 دی 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه نهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/210 موضوع شکایت آقای محمدعلی فرداد به طرفیت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به خواسته مطالبه مبلغ 30000 ریال بابت فوق‌العاده مأموریت به شرح دادنامه شماره 712- 21/10/73 شکایت به طرفیت بانک مرکزی را موجه ندانسته و رد نموده است.
ب) شعبه پنجم در رسیدگی به پرونده کلاسه 74/231 موضوع شکایت آقای محمدعلی فرداد به طرفیت دارایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خواسته مطالبه مابه ‌التفاوت فوق‌العاده استحقاقی مأموریت خارج از کشور به شرح دادنامه 692- 22/5/1375 شکایت بر علیه دارایی نیروی زمینی ارتش را وارد ندانسته قرار رد شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
چون مدلول دادنامه‌های مورد اشاره متضمن استنباط متفاوت از مقررات واحدی در مورد مشابه نمی‌باشد لذا موضوع از مصادیق ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری شناخته نشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.