اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5 و 8 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5 و 8 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی شهردار منطقه یک شیراز. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5 و 8 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 62/75

شاکی : شهردار منطقه یک شیراز.

تاریخ رأی: شنبه 3 شهريور 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه هشتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/815 موضوع شکایت خانم نزهت مشکل‌گشا به طرفیت شهرداری منطقه یک شیراز به خواسته ابطال رأی کمیسیون ماده صد شهرداری منطقه یک به شرح دادنامه شماره 743- 25/9/1374 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
ب) شعبه پنجم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/410 موضوع شکایت خانم نزهت مشکل‌گشا به طرفیت منطقه یک شهرداری شیراز به خواسته ابطال رأی کمیسیون ماده صد به شرح دادنامه شماره 1282- 10/11/1374 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
باتوجه به وحدت طرفین و موضوع شکایت و خواسته و این‌که حسب بند پ ماده 14 آیین‌ دادرسی دیوان رسیدگی به امر مختوم مجوز قانونی ندارد و نتیجتاً موضوع تابع رأی وحدت رویه شماره 63- 8/3/69 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می‌باشد و دادنامه مقدم‌الصدر اعتبار اجرایی دارد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.