اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 7 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 7 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای محمدرضا کربلایی. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 7 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 219/75

شاکی : آقای محمدرضا کربلایی.

تاریخ رأی: شنبه 8 دی 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/1158 موضوع شکایت آقای سید حسن فاضل‌فر به طرفیت هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت کشور به خواسته اعتراض به رأی هیأت تجدیدنظر به شرح دادنامه شماره 79- 4/2/1374 حکم به نقض و ابطال رأی صادره مبنی بر بازنشستگی با تقلیل یک گروه صادر نموده است.
ب) شعبه سوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/594 و 74/666 موضوع شکایت آقای محمدرضا کربلایی به طرفیت شهرداری مشهد و هیأت بدون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری به خواسته اعتراض به رأی هیأت و مطالبه حقوق و مزایای ایام تعلیق به استناد ماده 7 قانون تشدید مجازات به شرح دادنامه شماره 935- 934 مورخ 24/8/1374 شکایت را غیر وارد تشخیص داده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
مفاد آراء صادره از شعبه سوم و هفتم دیوان متضمن استنباط متفاوت از حکم واحد قانونی نمی‌باشد و در نتیجه موضوع از مصادیق آراء متناقض تشخیص داده نمی‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.