اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 11 دیوان

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 11 دیوان

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای علیرضا زابلی. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 11 دیوان از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 63/75

شاکی : آقای علیرضا زابلی.

تاریخ رأی: شنبه 3 شهريور 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه سوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/840 موضوع شکایت آقای محمد و هاجر موحدی به طرفیت اداره ثبت اسناد و املاک شمیران به خواسته تکمیل سوابق ثبتی و صدور دستور تفکیک به شرح دادنامه شماره 874- 18/10/73 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
ب) شعبه یازدهم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 74/1060 موضوع شکایت آقای علیرضا زابلی به طرفیت اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه غرب تهران به خواسته الزام طرف شکایت به پذیرش سند ثبت شده و قبول اجرای درخواست تفکیک بنای احداثی در عرصه ملک به شرح دادنامه شماره 314- 11/4/1375 قرار عدم استماع شکایت را صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه این‌که رأی شعبات 3 و 11 در مورد موضوعات مشابه صادر نشده، لذا موضوع از مصادیق آراء متناقض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص داده نشده.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.