اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3، 4 و 8دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3، 4 و 8دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی دانشگاه علوم پزشکی تهران. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3، 4 و 8دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 247/88

شاکی : دانشگاه علوم پزشکی تهران.

تاریخ رأی: يکشنبه 14 تير 1388

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه سوم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 86/522 موضوع شکایت آقای محمدربیع تورانی به طرفیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به خواسته تغییر وضعیت استخدامی از رسمی کشوری به رسمی تأمین اجتماعی و الزام دانشگاه به پرداخت آن به شرح دادنامه شماره 1675 مورخ 7/9/1386 شکایت مطروحه وارد تشخیص نداده و رأی به رد آن صادر و اعلام نموده است. ب- شعبه چهارم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 86/627 موضوع شکایت آقای عزت اله سپهری‎نژاد به طرفیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران به خواسته الزام خوانده به تغییر استخدامی از رسمی کشوری به رسمی تأمین اجتماعی و الزام خوانده به پرداخت کسورات سهم کارفرما به شرح دادنامه شماره 1063 مورخ 30/7/1386 شکایت نامبرده را غیر موجه تشخیص و حکم به رد آن صادر نموده است. ج- شعبه هشتم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/548 موضوع شکایت آقای شهروز حسنی درآبادی به طرفیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خواسته ابطال تصمیم مشتکی‎عنه مبنی بر تغییر وضعیت استخدامی وی از مقررات تأمین اجتماعی به مقررات استخدام کشوری به شرح دادنامه شماره 396 مورخ 24/2/1384 با پذیرش خواسته شاکی و رد دفاعیات غیر موجه طرف شکایت حکم به ابطال اقدام و تصمیم مشتکی‎عنه در این خصوص و الزام مشتکی‎عنه نسبت به تغییر وضعیت استخدامی وی از استخدامی کشوری به مقررات قانون تأمین اجتماعی صادر و اعلام نموده است. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسا و مستشاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بـررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی

با عنایت به اسناد و مدارک و مندرجات دادخواستها و لوایح جوابیه و سایر محتویات پرونده‎های شاکیان تفاوت مدلول دادنامه‎های فوق‎الذکر مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست و موضوع از مصادیق آراء متناقض مذکور در بند 2 ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در قلمرو ماده 43 قانون مذکور وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
رهبرپور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.