اعلام تعارض آراء صادره از شعب 21 بدوی و دوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 21 بدوی و دوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای علی وفادار. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 21 بدوی و دوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 503/84

شاکی : آقای علی وفادار.

تاریخ رأی: يکشنبه 25 دی 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف-1- شعبه هجدهم بدوی در رسیدگی به پرونده کلاسه 81/1589 موضوع شکایت آقای علی وفادار به طرفیت دانشگاه علامه طباطبائی به خواسته صدور ابلاغ پایه‎های استحقاقی و پرداخت فوق‎العاده شغل به شرح دادنامه شماره 720 مورخ 31/3/1382 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
الف-2- شعبه دوم تجدیدنظر در رسیدگی به پرونده کلاسه 82/588 موضوع تقاضای تجدیدنظر دانشگاه علامه طباطبائی به خواسته تجدیدنظر در دادنامه شماره 720 مورخ 31/3/1382 شعبه 18 دیوان به شرح دادنامه شماره 1150 مورخ 20/8/1383 به لحاظ اعتبار امر مختومه و عدم توجه به شعبه بدوی دادنامه تجدیدنظر خواسته را مخدوش تشخیص و با فسخ آن قرار رد شکایت تجدیدنظر خوانده را صادر نموده است.
ب- شعبه بیست و یکم در رسیدگی به پرونده کلاسه 81/1343 موضوع شکایت آقای امان الله ترجمان به طرفیت دانشگاه علامه طباطبائی به خواسته صدور ابلاغ پایه‎ها و پرداخت فوق‎العاده شغل مزایا به شرح دادنامه شماره 702 مورخ 8/6/1382 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومـی دیوان عدالت اداری در تـاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیات عمومی
مطابق ماده 20 اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری در صورت صدور آراء متناقض در موارد مشابه از یک یا چند شعبه دیوان موضوع قابل طرح و رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی دیوان است. نظر به اینکه مفاد دادنامه‎های فوق‎الذکر بر اساس محتویات پرونده مربوطه صادر شده و تفاوت مدلول آنها مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین موردی برای رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان در اجرای ماده فوق الذکر وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.