اعلام تعارض آراء صادره از شعب 2 و 4 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 2 و 4 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای جهانشاه نیک‎نصرت. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 2 و 4 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 4/83

شاکی : آقای جهانشاه نیک‎نصرت.

تاریخ رأی: يکشنبه 6 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف- شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه 78/1182 موضوع شکایت آقای جهانشاه نیک‎نصرت بطرفیت، اداره کل راه و ترابری استان کرمانشاه بخواسته صدور حکم بر اعاده بخدمت و پرداخت حقوق و مزایا بشرح دادنامه شماره 1922 مورخ 24/8/78 چون شاکی مرتکب غیبت گردید و با اعمال ماده17 آیین‎نامه استخدام پیمانی مصوب سال 68 هیأت وزیران و بدون رعایت ماده 6 آیین‎نامه مرقوم و مهلت مندرج در آن از خدمت اخراج و قرارداد فسخ گردیده شکایت را غیر موجه تشخیص و حکم به رد آن صادر نموده است. ب- شعبه دوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 81/1592 موضوع شکایت آقای جهانشاه نیک‎نصرت بطرفیت اداره کل راه و ترابری کرمانشاه بخواسته لغو ابلاغ اخراج مورخ 12/7/74 بشرح دادنامه شماره 1922 مورخ 24/10/81 و با توجه به دادنامه قطعی شماره 1922 مورخ 24/8/78 موضوع پرونده کلاسه78/1182 صادره از سوی شعبه چهارم دیوان خواسته شاکی را از اعتبار امر مختوم برخوردار و باستناد بند ت ماده 20 آیین دادرسی دیوان عدالت اداری قرار رد شکایت را صادر نموده است. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر باینکه تفاوت مدلول دادنامه‎های فوق الذکر مبتنی بر علل و جهات متفاوت بوده و معلول استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار در خصوص مورد نیست. بنابراین مورد از مصادیق آراء متناقض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری نیست و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در قلمرو ماده مذکور وجود ندارد .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.