اعلام تعارض آراء صادره از شعب 14 و 17 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 14 و 17 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای یوسف آریافر. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 14 و 17 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 456/80

شاکی : آقای یوسف آریافر.

تاریخ رأی: يکشنبه 6 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف- شعبه هفدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 70/446 موضوع شکایت آقای یوسف آریافر بطرفیت، وزارت پست و تلگراف و تلفن بخواسته، لغو حکم بازنشستگی و اشتغال بکار، برائت کامل و پرداخت کلیه حقوق تضییع شده حقوق و مزایا و حق تخصص و هزینه دادخواست و اعلام تخلف هیأت مأمور استخدامی و دادگاهها بشرح دادنامه شماره 591 مورخ 19/11/70 حکم به نقض رأی هیأت تجدیدنظر و رسیدگی مجدد صادر نموده است. ب- شعبه چهاردهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/2054 موضوع شکایت آقای یوسف آریافر بطرفیت وزارت پست و تلگراف و تلفن بخواسته لغو حکم رازنشستگی و ابطال رأی با برائت کامل و اعلام خلافهای قانونی هیأت به دادگاهها و هیأت عالی نظارت امور استخدامی جهت انحلال هیأت و پرداخت کلیه خسارات مادی و جبران خسارات معنوی بشرح دادنامه شماره 800 مورخ3/11/73 حکم به رد شکایت صادر نموده است. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر باینکه تفاوت مدلول دادنامه‎های فوق الذکر مبتنی بر علل و جهات متفاوت بوده و معلول استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار در خصوص مورد نیست. بنابراین مورد از مصادیق آراء متناقض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری نیست و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در قلمرو ماده مذکور وجود ندارد .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.